21.05.2014, Vladimír Klaus, navštíveno 17151x
Indexování obsahu Outlooku je báječná věc. Stačí pak jen stisknout Ctrl+E, zadat text a výsledek hledání se dostaví v podstatě okamžitě. Ostatně to platí nejen pro Outlook, ale i OneNote a řadu dalších aplikací a dat. O to vše se na Windows stará služba indexování.
Jsou ale situace, kdy může být tato služba na obtíž. Důvodem je pochopitelně to, že zdržuje a zatěžuje počítač. A v případě, že začne indexovat nějaký extrémně velký soubor, ve kterém navíc vůbec hledat nechceme, je to opravdu velmi nepříjemné.
V mém případě se jednalo o 40 GB soubor PST, který jsem připojil k Outlooku, abych z něj mohl importovat data. V souboru je 150 000 e-mailů a indexování se stalo nesnesitelné.
Jak to tedy vypneme? Začneme volbou Soubor > Možnosti.
Pak klepněte na Hledání a vpravo pak na Možnosti indexování.
Objeví se okno, kde byste měli mít položku Microsoft Outlook. Pokud tam není, dostali jste se do tohoto okna jinak – třeba přímým spuštěním nastavení indexování (Start > Možnosti indexování).
Stiskněte tlačítko Změnit.
Uvidíte další okno se seznamem umístění, které jsou indexována. Rozbalte si část Microsoft Outlook a zrušte zaškrtnutí odpovídajícího PST, v mém případě se jmenuje Post, a potvrďte. Během chvilky indexování přestane.
Občas se stává, že je třeba Outlook restartovat, aby se to projevilo nebo abyste mohli takový soubor zase do indexování zařadit.
Vypnutí indexování se může hodit i v případech, kdy máte nějaká data (třeba archivní PST) na nějakém jiném (pomalejším) disku apod. Na druhou stranu bych vypínání indexování hlavního obsahu Outlooku velmi nedoporučoval, protože bez něj si už každodenní práci opravdu představit nedovedu.