05.12.2019, Vladimír Klaus, navštíveno 3556x
Nejprve musím vysvětlit, co to jsou špatné adresy – v mém případě to je jiný e-mail daného člověka, než, který jsem vybral. Tedy nejčastěji chci někomu psát do práce a jemu to přijde na soukromý e-mail nebo naopak. Jedná se o dlouhodobý problém, který Microsoft neřeší a ani se nesnaží reagovat na (moje) podněty.
Nejhorší na celé situaci je, že se jedná o "náhodný" proces a ani dodatečně nelze zjistit, zda k výše uvedenému chování došlo. Tedy kromě situace, že vám dotyčný napíše a stěžuje si. 😉
Tady vidíte e-mail, který jsem posílal známému do práce. Vybral jsem správnou adresu, a i v odeslané poště se takto (dosti krkolomně) dozvíte, že to šlo/mělo jít na onu vybranou adresu. Ovšem nestalo se!
Desktopový MS Outlook vám neukáže o odeslaném e-mailu v podstatě nic dalšího, takže tudy cesta ke zjištění problému nevede. Napadlo mě, podívat se do webové varianty (Office 365), kterou Microsoft na rozdíl od desktopové verze opravdu vylepšuje. Takto vypadá odeslaný e-mail ve webovém Outlooku – a je to jasné – je tam špatná (soukromá) adresa, na kterou jsem to rozhodně posílat nechtěl!
Protože už s tímto bojuji více než rok, pátral jsem dál a na vině bude s největší pravděpodobností našeptávač adres. Tedy přesto, že prokazatelně vyberete správnou adresu, interně se vybere jiná.
Takže co s tím? Vymazat historii našeptávání a možná ještě lépe – vůbec ji nepoužívat. Tedy Soubor > Možnosti, tam Pošta a najít část Odesílání zpráv.
Pokud chcete mazat seznam rychleji, stačí stisknout tlačítko Start, vložit a spustit toto:
outlook.exe /cleanautocompletecache
Uvidím, jak se tato akce osvědčí, případně sem dopíšu další poznatky a zkušenosti.
Je opravdu smutné, že desktopový Outlook se za posledních 10 let v podstatě nezměnil (kromě ikon) a Microsoft do něj přidává zcela okrajové funkce a spíše více věci kazí, než že by je zlepšoval. Věřím, že to není záměr, i když je zřejmé, že všechno směřuje k Outlooku v cloudu a lepší to už asi nebude.
Zdroj: