02.09.2016, Vladimír Klaus, navštíveno 1952x
Kniha o pouhých 170 stranách, ale nabitá takovými informacemi, že mi to zase dost upravilo pohled na řadu věcí. Jedna z hlavních a linoucích se celou knihou je sada doporučení, kdy, s kým a proč zakládat firmu. Musíte mít skvělou technologii, načasování, lidi v týmu atd. To opravdu není žádná legrace.
Možná si teď říkáte, proč mi nějaký Peter Thiel má radit se zakládáním firmy nebo byznysem obecně. V životě jsem toto jméno neslyšel(a). Jenže to je zatraceně úspěšný chlap - založil PayPal, byl jedním z prvních investorů do Facebooku a SpaceX. Má za sebou miliardové firmy a rozhodně ví, o čem mluví. Žádné marketingové kecy, jen reálné zkušenosti!
Výborně popisuje, nad čím vším byste se měli zamyslet. Počínaje nutností plánovat, mít alespoň 10x lepší technologii, než konkurence, jak důležité je dávat si pozor na počáteční optimizmus apod. Zcela zásadní je pak systém odměňování - šéfům minimum, aby ukázali, že jim jde o rozvoj a úspěch firmy a ne jen hrabání, a samozřejmě obecně vysoké odměny či bonusy nejsou správným motivátorem a už vůbec ne lákadlem pro nové kandidáty. Ono se to vše ví (pokud se o to zajímáte), ale praxe je jiná.
Další skvělé téma, které rozebírá, je reklama, propagace, výběr správného distribučního kanálu. Stejně tak, jak je důležité nezapomenout na "prodej" médiím, a čím vším dalším produkt či firmu podporovat. Speciální pozornost bych pak doporučil věnovat jeho pohledu, že svět se řídí "exponenciálními" principy. Nebudu více prozrazovat, přečtěte si a zhodnoťte, zda má pravdu.
Je toho pochopitelně mnohem více, ale to bych zde už začal opisovat knihu a to rozhodně nechci. Takovou knihu totiž musíte vlastnit, přečíst, podtrhat si podstatné a vracet se k ní.
Aby člověk zůstal stát, vydržel na svém místě, potřebuje vyvíjet aktivitu, protože se hýbe celý svět. Právě požadavky na flexibilitu a ochotu dělat něco jiného, než člověk dělal dosud (než vystudoval...), budou možná tou hlavní změnou v éře Průmyslu 4.0.