27.05.2021, Vladimír Klaus, navštíveno 1589x
Určitě se vám stalo, že jste na některou sociální síť publikovali svůj článek, ale z nějakého "neznámého" důvodu se neukazoval třeba správný náhledový obrázek.
V naprosté většině případů se jedná o situaci, kdy nemáte na své vlastní stránce správný odkaz na obrázek. A tím pádem daná sociální síť není schopna ho dále zpracovat/zobrazit. Jedním, z klasických příkladů je to, že v daném tagu uvádíte relativní cestu vzhledem k vašemu webu. To je sice fajn pro váš web, ale ne už pro jakékoliv cizí odkazy:
- /Obrazky/Nahledy/clanek001.png - špatně
- https://www.mujweb.cz/Obrazky/Nahledy/clanek001.png - dobře 👍
Jako příklad, kdy to nefunguje může vypadat následovně:
A poté, když použijete "resetovací" validátor...
...to vypadá už dobře:
Jak by se tedy mělo správně odkazovat:
<meta property="og:image" content="https://www.audrey.cz/Obrazky/Titulni/fotodiar2021.jpg">
<meta name="twitter:image" content="https://www.audrey.cz/Obrazky/Titulni/fotodiar2021.jpg">
Jak resetovat zpracování odkazů
Pokud jste již (špatně) zadali informace o článku, tak sociální sítě budou zpravidla dané informace dále využívat, a proto je poměrně obtížné dosáhnout toho, aby načetly aktualizované informace.
Pokud potřebujete resetovat informace, pak je třeba využít tyto odkazy a tam zadat URL, které se mají znovu načít.
- https://developers.facebook.com/tools/debug/
- https://cards-dev.twitter.com/validator
- LinkedIn to asi nějak zvládá sám (případně bude doplněno)
Zdroje: